דגשים וטיפים לעיצוב משרד

בין אם אתם מקימים משרד חדש, עוברים למקום גדול יותר, או פשוט החלטתם לרענן את עיצוב המשרד הקיים, התהליך יכול להיות מורכב ודורש מחשבה רבה. גם אם בחרתם לעבוד עם מעצבי פנים, חשוב לתאם ציפיות ולהבין את העקרונות המנחים, כדי שהעיצוב ישקף את אופי החברה, ישרה אווירה נעימה ויעילה, ויענה על צרכי העובדים.

אנחנו ב-SFINZI ריהוט משרדי מבינים שעיצוב משרד נכון הוא השקעה בפרודוקטיביות העובדים, בתחושת הנוחות שלהם, ובתדמית הכללית של החברה. משרד מעוצב היטב יכול להגביר מוטיבציה, לעודד יצירתיות ושיתוף פעולה, ואף להוות גורם משיכה משמעותי עבור עובדים פוטנציאליים.

 

עקרונות יסוד בעיצוב משרד – פונקציונליות, נוחות ואסתטיקה

השטח במשרד ממלא מקום חשוב, כשחושבים על עיצובו. אבל גם במשרד גדול או משרד קטן ישנם כללים דומים המשחקים תפקיד. עובדים צריכים להרגיש שיש להם שליטה על המשרד ולכן הם זקוקים לסדר וארגון, ומצד שני אווירה חמימה שמזכירה להם את הבית. כי סך הכל מקום העבודה הוא סוג של בית שני.

 

טיפים לעיצוב משרד

טיפים לעיצוב המשרד

  • הגדרת צרכים: לפני תחילת התהליך, חשוב להגדיר במדויק את הצרכים הספציפיים של המשרד. מהו אופי העבודה? (פתוח, סגור, שיתופי), כמה עובדים יהיו במשרד? מהו גודל החלל? אילו פונקציות נדרשות בחלל (פינות עבודה אישיות, חדר ישיבות, פינת קפה, אזורי מנוחה, חללי עבודה שקטים)? הבנה זו תנחה את כל תהליך התכנון והעיצוב.
  • פונקציונליות ויעילות: המשרד צריך להיות פונקציונלי ויעיל. ודאו שיש מספיק מקום עבודה לכל העובדים ושהחלל מאורגן בצורה נכונה כך שיהיה קל ונוח לעבוד בו. תכנון זרימת עבודה חלקה והנגשה נוחה לציוד ולמשאבים הם קריטיים.
  • נוחות העובדים: עובדים טובים הם עובדים אשר מרגישים בנוח במשרד. ודאו כי הריהוט נוח, התאורה נכונה והחלל נקי ומסודר. כיסאות העובדים הם אולי הדבר הכי חשוב בהקשר לבריאות העובד ותפוקתו. גם אם התקציב לעיצוב מוגבל, כיסא מחשב ארגונומי ונוח יכול לסייע רבות ברווח של תפוקה גדולה יותר ולמנוע בעיות בריאות בהמשך. כיסא מחשב לעבודה ממושכת צריך להיות בעל התאמות לגובה, למשענת ולתמיכה לגב ולצוואר. אם מדובר בתפקיד הכולל קבלת קהל, יש לקחת בחשבון גם את גובה הכיסא ביחס לדלפק הקבלה.
  • אסתטיקה וזהות מותגית: המשרד צריך להיות מעוצב בצורה אסתטית, כך שחשוב לבחור צבעים וריהוט אשר ישתלבו בסינרגיה. רהיטי משרד כמו דלפק קבלה של מזכירה בכניסה יכולים לשדר רצינות ומקצועיות, אך גם אווירה מזמינה, הכל תלוי באופי החברה. שלבו את צבעי המותג והלוגו באופן אלגנטי בעיצוב.

 

טיפ לעיצוב המשרד – תאורה, צבעים ואחסון

תאורה במשרד: נורות פלורסנט הן גורם חשוב לתאורה חזקה, אך לא היחיד. שלבו אור טבעי ככל האפשר – אם יש לכם נוף הנשקף מהמשרד, נצלו אותו לטובתכם כדי שיאיר את פנים החדר. אנרגיה ירוקה ותאורה טבעית הולכות ותופסות תאוצה.

ראוי לשלב תריסים או וילונות כדי לסנן את אור השמש. במקרים בהם אין מספיק אור טבעי, כדאי להוסיף תאורה לשולחן העבודה כמקור אור נוסף, ואף לבחור גווני אור שונים מלבן פלורסנט קר ליצירת אווירה נעימה יותר. תאורה נכונה יכולה להפוך חדר קטן למרווח יותר.

שימוש בצבעים: צבעים יכולים להשפיע משמעותית על האווירה בחלל ועל מצב הרוח של העובדים. בחרו צבעים שיתאימו לתרבות החברה וליצירת תחושה נעימה ומוטיבציונית. צבע משמים לא בהכרח עובד טוב, אלא אם כן זהו צבע שבו החלטתם למתג את המשרד והוא קשור לאופי החברה. בכל מקרה, נסו לחשוב על צבע בהיר יחסית לשולחנות, לארונות ולכיסאות. צבע כהה מדי מושך את קרני השמש ועלול ליצור תחושה כבדה וסגורה. כדי להראות אווירה חדשה במשרד, אפשר לצבוע בשתי שכבות צבע, גם אם אתם עדיין רוצים צבע לבן.

אחסון וארגון: כדי לשמור על סדר וארגון, חשוב שיהיה ארון או מספר ארונות משרדיים, בהתאם לצרכים שבהם נמצאים כל המסמכים וציוד חברה שכבר לא נעשה בו שימוש או שיכול לשמש כארכיון. ודאו שיש מספיק מקום אחסון לכל הציוד והמסמכים של העובדים. במשרד קטן ניתן להשתמש באחסון אנכי כמו מדפים וספריות על מנת לנצל את שטח האחסון בצורה יעילה.

 

עיצוב המשרד באווירה ביתית

על מנת שהעובדים ירגישו בבית, כדאי לתת להם מקום לחפצים אישיים כמו תמונות משפחתיות, מזכרות ואביזרים נוספים. עידוד העובדים להוסיף נגיעה אישית למשרדם תורם לתחושה נעימה ונוחה יותר. תמונות חברה או תמונות אמנות על הקיר הן בהחלט דבר חיובי למשרד, כי הן משדרות יוקרה ומקצועיות, ומבחינה פונקציונלית הן אינן תופסות מקום (אלא אם כן, החלטתם על לוחות בכל פינה, לשימוש משרדי).

 

דגשים נוספים בתכנון המשרד – אקוסטיקה וטכנולוגיה

אקוסטיקה: חשוב לשמור על אקוסטיקה טובה בחלל המשרד, במיוחד במשרדים הפתוחים. ודאו שיש מספיק בידוד רעשים והשתמשו בחומרים אקוסטיים מתאימים (כמו לוחות אקוסטיים, שטיחים, וילונות עבים) על מנת למנוע רעשים מיותרים שיפגעו בריכוז העובדים.

טכנולוגיה חכמה: שלבו פתרונות טכנולוגיים מתקדמים שמשפרים את יעילות העבודה, כמו מערכות לניהול כבלים, שקעי חשמל ו-USB נגישים, ומערכות שליטה חכמות בתאורה ומיזוג.

 

מוצרים מומלצים לפינות עבודה וחדרי ישיבות

פינות עבודה:

  • שולחנות עבודה: חשוב לבחור שולחן עבודה נוח ופונקציונלי. אצלנו ב-SFINZI תמצאו שולחנות במגוון גדלים, צורות וחומרים, כולל שולחנות מתכווננים המאפשרים עבודה בעמידה ליצירת גמישות ארגונומית.
  • כסאות מחשב: כסא מחשב ארגונומי הוא חובה בכל פינת עבודה. ודאו כי הכסא נותן תמיכה נכונה לגב התחתון ולצוואר, ובעל יכולת כוונון למגוון תנוחות.
  • תאורה: חשוב שתהיה תאורה מתאימה הן על השולחן (מנורת שולחן) והן בחלל הכללי (מנורות תקרה).

חדרי ישיבות:

  • שולחן ישיבות: חשוב לבחור שולחן ישיבות גדול מספיק אשר יוכל להכיל את כל המשתתפים בנוחות. ודאו שהשולחן בגובה המתאים, יציב ונוח, וכולל פתרונות משולבים לחיבורי חשמל ומדיה.
  • כסאות ישיבות: בחרו כסאות נוחים ופונקציונליים עבור משתתפי הישיבה, כאלה שיאפשרו ישיבה ממושכת וריכוז.
  • ציוד טכנולוגי: ודאו שיש בחדר ישיבות את כל הציוד הנחוץ לישיבות אפקטיביות, כגון מקרן איכותי, לוח מחיק (או לוח חכם אינטראקטיבי), רמקולים ומיקרופונים למערכות ועידת וידאו.
  • אקוסטיקה: חשוב לשמור על אקוסטיקה טובה בחדר הישיבות כדי למנוע רעשים מיותרים ולהבטיח שכל המשתתפים ישמעו היטב. ניתן להשתמש בלוחות אקוסטיים ובשטיחים.

 

התייעצו עם העובדים שלכם – בונים יחד את משרד החלומות

אם עכשיו נוכל להגיד לכם שאתם יכולים מצד אחד להקים את משרד החלומות שלכם ומצד שני להעלות מוטיבציה, פרואקטיביות ותפוקה בקרב העובדים שלכם מה תגידו?

מחקרים רבים קושרים בין שיתופיות ותחושת נאמנות למקום העבודה לפרודוקטיביות ועלייה במוטיבציה. למעשה, עובד שירגיש שבעל העסק שלו מתייחס גם לדעה שלו, לוקח אותו כפקטור משפיע בהחלטה חשובה כמו החלטת עיצוב המשרד ואף לוקח את עצותיו, גורם לעובד להרגיש כחלק בלתי נפרד מהעסק.

כמו כן, הדבר מעלה גם את רמת הלויאליות שלו. יחד עם זאת, עולה גם המוטיבציה והפרודוקטיביות של העובד. שיתוף העובדים בתהליך העיצוב יבטיח שהמשרד יענה על צרכיהם האמיתיים, ויגרום להם להרגיש שותפים פעילים להצלחת החברה.

הקמת משרד לפעמים יכולה להיות אירוע מתיש במיוחד, בדיוק לשם כך המומחים של SFINZI נמצאים איתכם לאורך כל הדרך. אנו מזמינים אתכם להרים אלינו שיחה עוד היום.

 

ריהוט משרדי קונים אצל המומחים!

SFINZI ריהוט משרדי מאמינה שלא סתם קונים רהיט אלא ממש יוצאים למסע. כל פרויקט מתחיל מתוך ההבנה העמוקה של הצרכים שלך ונבנה יחד איתך, צעד אחר צעד, עד לקבלת המשרד שמתאים בדיוק לארגון שלך, לעובדים שלך, ולערכים שלך. אם חשוב לך לעבוד עם ספק יציב, שירותי וגמיש, כזה שיהיה לצידך לאורך כל הדרך ולא רק עד הרכישה – נשמח ללוות אותך בפרויקט הבא.

אנו ב-SFINZI חרטנו על דגלנו את ערכי החדשנות והמקצועיות. המטרה שלנו היא להכניס רוח רעננה לענף הריהוט המשרדי, ולשנות את המוכר והבנאלי. עיקר עשייתנו הינה להפוך את המקום בו אתם מבלים את רוב שעות היום לסביבה שהיא לא רק נוחה ורשמית, אלא גם מאורגנת בחדשנות ומודרניות, עם הרבה סטייל ובעיקר מרשימה. אנחנו מאמינים שהדרך העיצובית של המשרד מסייעת בהגדרת אופי החברה והחזון, ואנחנו מלווים אתכם באופן מלא ביצירה זו.

צריכים עזרה בעיצוב המשרד? מעוניינים בייעוץ המומחים? צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 03-9622183 או בדוא”ל [email protected] ונשמח לתת לכם שירות!

 

למידע נוסף מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם במהלך שעות הפעילות ועד יום עסקים אחד