4 טיפים לישיבה ארגונומית על כיסא אורטופדי

האם הבריאות חשובה לכם? האם אתם יודעים כי ישיבה לא נכונה על כיסא פוגעת בבריאות שלכם?

ישיבה ארגונומית על כיסא אורטופדי לא רק תמנע ממכם כאבי גב בטווח הקצר, אלא תשמור עליכם מהיווצרות בעיות בריאותיות שלא יהיה ניתן לטפל בהן בטווח הארוך. לא מספיק שרכשתם כיסא אורטופדי כי אם לא תשבו על הכיסא בצורה נכונה וארגונומית אתם ממשיכים להסתכן ביצירת בעיות בריאותיות לעצמכם.

בעיות בריאותיות עקב ישיבה לא נכונה

ישיבה לא נכונה גם על כסא אורטופדי עלולה לגרום לכם נזקים בריאותיים בלתי הפיכים, למשל:

  • קרישי דם בכפות הרגליים- קרישי דם עלולים להיגרם כתוצאה מישיבה ממושכת כאשר כפות הרגליים שלכם נמצאות בזוית לא נכונה. לדוגמה, ישיבה כאשר כפות הרגליים שלכם אינן מונחות על הרצפה במלואן לתקופת זמן ארוכה וללא תנועה מול מסך המחשב
  • שיבושים הורמונליים- ישיבה לא נכונה וללא תזוזה למשך זמן ממושך עלולה לגרום לשיבושים הורמונליים שגורמים לפגיעה בחילוף החומרים שמוביל מחלות לב וכלי דם.
  • פגיעה בעצב השריר והשלד- אם את יושבים בצורה שהרגליים, הגב או הידיים שלכם נמצאים במצב של כיפוף במהלך ישיבה על כסא אורטופדי אתם יוצרים לחץ על הדיסק הבן חולייתי שיגרום לפגיעה בעצב השריר והשלד.

איך לשבת ישיבה ארגונומית על כיסא אורטופדי

אז איך אנחנו יכולים לעזור לכם להימנע מכל הבעיות האלה? אם אתם מזדהים עם הכאב בצוואר או בחלקי הגב, אתם חייבים לעצמכם ולבריאות שלכם לבצע את ארבעת הפעולות הבאות:

  • תדאגו שתמיד יהיה מקום פנוי באזור הרגליים שלכם כך שכפות הרגילים יונחו ישרות על הרצפה או על הדום אם גובה כיסא אורטופדי הנחוץ לכם יוצר מצב שבו כפות הרגליים באוויר.
  • כוונו את תמיכת משענת הגב לשקע הגב התחתון. אם לא קיימת תמיכה זו בכיסא שלכם השתמשו בכרית קטנה. כוונו את זווית משענת הגב ל-105 מעלות, קצת יותר מזווית ישירה שתאפשר ישיבה בגב ישר אך לא ישר מדי.
  • כוונו את גובה הידיות כך שהאמות שלכם ישענו עליהן בנוחות ובאופן מלא וכפות הידיים יהיו בגובה השולחן כאשר העכבר והמקלדת ממשיכים את הקו הטבעי של כפות הידיים שלכם.
  • שנו מדי פעם את תנוחת הישיבה. לדוגמה, לעמוד לפחות פעמיים במשך שעה.

כיסא אורטופדי יכול לעזור לכם לשבת על פי הטיפים הנ”ל אך ורק אם יש לו ידיות מתכוונות, בוכנה המאפשרת הרמה והורדה של גובה הכיסא, מנגנון לכיוון זווית הגב, וכרית תמיכה לגב התחתון. כיסא אורטופדי מומלץ מבית ספינזי הוא כיסא דגם אוריון – לחצו כאן לדגם.

מדוע כדאי לשבת בישיבה ארגונומית?

היום, כשאנחנו צעירים ורעננים, הבעיות האלו לא מורגשות. מדי פעם מרגישים תחושה של כאב עז אך ברגע שזזים, לעתים הכאב משתפר, אך בשלבים מתקדמים בחיים פעולות בסיסיות עלולות להיות בלתי אפשריות לביצוע כמו הרמת הנכד על הידיים, הכנסת שקיות מהסופר ללא עזרה ואפילו הרמת השלט שנפל מתחת לספה כאשר תהיו לבד בבית. לכן, בכל פעם שלקוח קונה מאיתנו כיסא אורטופדי הוא מקבל הדרכה על ישיבה ארגונומית נכונה. גם אם לא רכשתם מאיתנו כיסא אורטופדי ואתם סובלים מהבעיות הנ”ל, אתם יכולים להגיע אלינו לחנות ונלמד אתכם לשבת ישיבה ארגונומית נכונה כדי לשמור על הבריאות שלכם.

למידע נוסף מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם במהלך שעות הפעילות ועד יום עסקים אחד