שולחן מנהלים – פרודקטיביות

איך שולחן מנהלים משפיע על פרודוקטיביות?

פעמים רבות לא נוטים להקדיש מחשבה רבה על בחירת השולחן למשרד. העיקר שהוא יהיה בגודל המתאים, נוח לעבודה ובעל הפונקציות שצריך, כמו מקום למדפסת, מגירות צמודות או מקום נוח לרגליים. אולם, כיום ישנה הסכמה רווחת בקרב המומחים על כך ששולחן מנהלים איכותי יכול להגביר את הפרודוקטיביות ואת התשוקה לעבודה אצל מי שעובד עליו, ולכן אין להקל ראש בבחירה של שולחן כזה.

סוגי שולחנות מנהלים

ישנם סוגים רבים של שולחנות מנהלים. כדי שהשולחן באמת יגביר את הפרודוקטיביות וייתן תחושה טובה לעובד, חשוב מאוד להתאים את השולחן לסביבה שלו. שולחן רחב ממדים שיגביר את תחושת ההיררכיה בין המנהל לבין מי שתחתיו לא בהכרח יתאים למשרד בו הם יושבים באותו חלל. וכן להיפך- שולחן קטן וקליל במשרד שאמור להותיר רושם ורצינות גם כן לא יתאים. לכן חשוב להתאים את סוג השולחן לסביבה בה הוא הולך להיות.

התאמה למנהל

כדאי להתאים את סגנון השולחן למי שישתמש בו. אם מדובר במנהל בכיר, רצוי שהשולחן יהיה גדול וישדר יוקרה יותר מאשר אצל מנהל זוטר. שולחן מפואר מידי למנהל זוטר ירגיש מגוחך בעיני העובדים שתחתיו ולא בטוח ימלא את מטרתו.

התאמה לצרכים

יש להקפיד על כך שהשולחן יענה על כל הצרכים של המנהל. אם הוא מעוניין במרחק מהעובדים, שולחן רחב מאוד ייתן לכך מענה. אם הוא מעוניין שעל השולחן יהיו מסמכים וכלים רבים שהוא משתמש בהם לעבודה שוטפת על השולחן להיות גדול מספיק וכזה שניתן להתאים אליו מקומות אחסון.

שולחן שבנוי באופן שעונה על הצרכים יקנה לבעלים שלו תחושת סמכות וביטחון במקום שלו במשרד, הן פיזית והן ביחס לאחרים. ככל שהעובד ירגיש בטוח ומרוצה יותר, הפרודוקטיביות שלו תעלה והוא ירגיש יותר הזדהות עם מקום העבודה שלו

התאמה לעיצוב המשרדי

כדי לתת תחושה של זרימה וחיבור למרחב, חשוב מאוד שעיצוב השולחן יתאים לחדר בו הוא נמצא. לכן, יש להשקיע ולבחור בשולחן בגוונים ובסגנון שמתאימים לשאר העיצוב המשרדי ולא ללכת על הסגנון הקלאסי בהנחה שהוא מתאים להכל.

משרד מעוצב ויפה משרה על העובדים תחושה של סדר ומגביר את הפרודוקטיביות שלהם, ואצל מנהלים בפרט. מנהל אשר נמצא במשרד שאינו מעוצב כראוי יכול להרגיש שלא משקיעים בו מספיק, שלא מספיק מעריכים אותו כמנהל והדבר יכול להשפיע על התפוקה שלו בעבודה.

איכות השולחן

נבחר שולחן שעונה על כל הקריטריונים שמנינו כאן? מעולה. לפני שממהרים לרכוש אותו, יש לבדוק שהוא עשוי בצורה איכותית, שהוא משדר זאת ושהוא יכול להחזיק זמן רב. שולחן שדוהה ומתקלף תוך מספר שנים לא יראה טוב ולמנהל לא יהיה נוח לעבוד עליו. ייתכן שהוא אף ירגיש שלא מכבדים אותו מספיק, אם הוא נאלץ לעבוד על שולחן מתקלף, והתפוקה שלו תרד בהתאם.

סיכום

לסיכום, שולחן מנהלים יכול להשפיע באופן ישיר על הפרודוקטיביות של המנהל ולכן חשוב לקחת בחשבון מגוון של גורמים לפני שקונים שולחן מנהלים למשרד.

למידע נוסף מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם במהלך שעות הפעילות ועד יום עסקים אחד