כסא ארגונומי – לשמור על בריאות, לשדר יוקרתיות

רובנו מוצאים את עצמנו חלק ניכר מהיום מבלים בישיבה, זה יכול להיות אל מול מחשב במשרד, אל מול המחברות בלימודים ולמעשה בכל אקט בו אנחנו יושבים. רובנו נוטים לחשוב שישיבה היא פעולה של מנוחה מאחר והיא לא נתפסת בעינינו “כאקט פיזי”. יחד עם זאת, ישיבה לא נכונה ולקויה עלולה להקשות על הגוף שלנו, לגרום לעומס כבד על החוליות בגוף שיכולות להוביל לבעיות בריאותיות רבות.

אם הגעתם לעמוד זה סביר להניח שאתם מחפשים כסא ארגונומי, מאחר והמגוון הוא כל כך גדול בחירת כסא ארגונומי היא מלאכת מחשבת של ממש. אך אל תתנו לזה יותר מדי להפיל את רוחכם, במהלך מאמר זה נסביר מה זה בעצם כסא ארגונומי, איך בוחרים אותו, מה הם הסוגים ומספר טיפים לישיבה נכונה. טוב, אתם יושבים? (יש לנו קופירייטר מצחיק…)

רגע , לפני הכל – מה זה כסא ארגונומי?

טוב, אתם מוכנים לשיעור במושגים שלא הכרתם עד עכשיו? יופי. לפני שאנחנו מתחילים להסביר מה זה כסא ארגונומי עלינו להבין מהי ארגונומיה. ארגונומיה למעשה הוא מדע אשר תפקידו לבחון את הקשר בין הסביבה לבני אדם ומוצרים טכנולוגיים שונים, למעשה יש תחום גדול בהנדסה שאחראי על חווית המשתמש שנקרא – הנדסת גורמי אנוש.

יחד עם שימוש בטכנולוגיות רבות ומתקדמות, מחקרים, עקרונות הנשענים על ניסיון וטעיה מיוצרים הכיסאות הארגונומיים. כאשר אנחנו דברים על כסא ארגונומי אנו מדברים על כסא פונקציונלאי במיוחד, אשר המטרה העיקרית שלו היא להפוך את חווית המשתמש לטובה וכיפית הרבה יותר. כך, כל אחד מאיתנו יכול לשבת שעות מבלי לסבול או לחילופין לפגוע בגב בטווח הארוך.

האם כסא ארגונומי מתאים לכל אחד?

מדובר באחת השאלות הנשאלות ביותר, אנחנו נחסוך לכם את כל השאלה ונקצר בתשובה אחת – כל עוד אתם שמים את הבריאות שלכם בתעדוף גבוה אין סיבה שלא תחזיקו כסא ארגונומי בבית. יחד עם זאת ניתן למצוא מספר קהלים שלא יכולים להתפשר בשום צורה על כסא ארגונומי.

  1. מנהלים – מנהלי עבודה, מנהלי משרד, או כל תפקיד אחר הדורש ישיבה ממושכת אל מול מחשב לא יכולים להתפשר בשום צורה על הנוחות שלהם. בחירת כסא מנהלים ארגונומי היא מלאכת מחשבת של ממש וכך יש גם להתייחס אליה. מאחר ואתם נמצאים רוב היום אל מול שולחנות, בין אם בישיבות אל מול לקוחות, דיונים ואפילו גם מול המחשב אתם צריכים לדאוג לבריאות שלכם. אגב, במקרה של מנהלים יש גם חשיבות אסתטית לכסא ארגונומי מאחר והוא מהווה גם את כרטיס הביקור שלהם אל מול האנשים איתם הם מדברים.
  2. אוהבים לאהוב את המחשב – חלקנו פשוט לא יכולים להיפרד מהמחשב, וזה לא חייב להיות בגלל העבודה שלנו. אנחנו פשוט אוהבים לגלוש בו. בין אם לראות סרטים בנטפליקס, להשתמש מעט ברשתות חברתיות או אפילו לגיימינג של ממש. אותם אנשים לא יכולים לוותר על כסא מחשב ארגונומי. 
  3. סטודנטים ותלמידים – אין זה משנה אם אתם יושבים אל מול מחשב או מחברת, אסור לכם להזניח את הגוף שלכם בשום צורה. תדאגו לכסא ארגונומי מותאם אישית שיעזור לכם להעביר את חווית הלימודים בצורה טובה הרבה יותר. אגב, מחקרים רבים קושרים בין פרודוקטיביות בלימודים לבין סביבת עבודה נוחה ונעימה.

איך לשבת נכון – כסא ארגונומי למחשב

בחרתם כסא ארגונומי, אך כל זה לא מספיק על מנת להפוך את חווית העבודה והישיבה לטובה יותר. ישנם מספר כללי ברזל שיגרמו לנו להפחית את העומס מהגוף ולתת מענה מקיף לשרירים שלנו.

אחד הדברים החשובים בבחירת הכסא הוא לבחור כסא שמתאים לגובה המשתמש והשולחן בו ישב אותו אדם, כמו כן משענת הגב צריכה לתמוך בצורה מושלמת בשקע הגב שלנו. זווית הירך צריכה גם היא להיות בזווית של 90 מעלות, כך גם המרפק והברך. אסור שכפות הרגליים יהיו באוויר, מצב כזה יכול לגרום למשיכה של הגב התחתון ובעיות אורטופדיות עתידיות, לכן הקפידו לשים לב שהרגל תמיד נמצאת על הרצפה או לחילופין על מדרגה הנותנת קונטרה.

המומחים של ספינזי כאן בשבילכם 

אל תחפשו רחוק, תישארו קרובים. המומחים של ספינזי מתמחים במתן פתרונות ישיבה ומובילים בתחום הכיסאות הארגונומיים. 

אנו מזמינים אתכם להתייעץ עם אחד מאנשי המקצוע שלנו, יחד איתנו נאפיין ונבחר את הכסא המתאים ביותר עבורכם. אז למה אתם מחכים? חייגו אלינו עוד היום!

למידע נוסף מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם במהלך שעות הפעילות ועד יום עסקים אחד