כיצד בוחרים ריהוט משרדי ב 2021

המשרד הוא הבית השני שלנו. המקום בו אנו מבלים את מספר השעות הרב ביותר אחריו, ואולי את מספר שעות הערות הרב ביותר. לפיכך, חשוב שנרגיש בו בנוחות ובנעימות. כמו כן, למשרד ישנו שימוש פונקציונלי, ואנו רוצים להגדיל את יעילות העבודה שלנו למקסימום בזמן שהותנו שם. לעיצוב משרד נכון יש תפקיד רב בכך, מעבר לתחושת הנוחות והביתיות שתגרום לנו להינות מהשהות שם בעצמה.

לשם כך, כאשר אנו באים לעצב ולרהט משרד יש לחשוב על כמה דברים מראש. מהי האווירה שאנו רוצים להנכיח במשרד? אווירה משפחתית, צעירה, קלילה ומשתפת? או שמא אווירה מכובדת, מקצועית, רשמית ויעילה? יש לקחת בחשבון את המרכים שהמשרד נזקק להם: חדרי ישיבות, משרדים נפרדים, חללי עבודה משותפים, מקום לקבלת קהל ועוד… לכל משרד שימוש אחר ולפי השימוש ישתנה גם אופן ניצול המרחב והריהוט אליו יזדקק.

כמובן, סעיף חשוב לקחת בחשבון הוא גם היכולות שלנו. מהו המרחב העומד לרשותנו? כיצד החלל בנוי? מהן תשתיותיו? מהו התקציב איתו אנו עוסקים? מהם הצרכים היום, וכמה הם עתידים להשתנות במהלך השנים הקרובות?

נעבור כעת על מספר מרכיבים מרכזיים בריהוט המשרדי ונראה שיקולים שונים אותם יש לקחת בחשבון בעת בחירתם.

שולחן משרדי

המרכיב המרכזי במשרד הינו השולחן עליו עובדים. אשית, יש לקחת מידות וגדלים של השולחן אותו נרצה. אנו רוצים מצד אחד מרחב עבודה רחב ונוח ולא מצומצם ודחוק, ומצד שני איננו מעוניינים שהשולחן ימלא את כל החלל וידחוס אותו. אם על השולחן יהיה רק מחשב, ניתן להסתפק באחד צנוע יותר, אך אם מתוכננים לשבת עליו כמה עובדים, יש לקחת את זה בחשבון. כמו כן, יש לקחת בחשבון את סוג העובד המשתמש בשולחן- אם הוא מנהל- נרצה שולחן ייצוגי ומכובד יותר מאשר אם הוא של עובד זוטר שבו עיקר הדגש יהיה על הפונקציונליות. לבסוף, יש לקחת בחשבון את התאמתו לאלמנטים עיצוביים נוספים בחלל- הסגנון, הצבע, פריטי הריהוט הנוספים וכו’ ושילובם יחד.

ארונות משרדיים

ארונות נועדו לאיכסון של חפצים שצריכים להיות נגישים במשרד בכל עת. בעבר היו נפוצים ארונות תיוק בהם נשמרו מסמכים לזמן ארוך. כיום, רוב החומר הינו דיגיטלי ולכן כמות הארונות הינה בהתאם לכך. כמו כן יש לקחת בחשבון האם ישנו מחסן תיוק וכדומה שבו נמצאים המסמכים וכל אין צורך להעמיס על המשרד בכך.

לאחר מכן יש לבדוק מהו האופן שבו הכי נוח ונגיש לנו לאכסן את החפצים הנמצאים במשרד- האם עדיפות לנו מגירות? מדפים?  דלתות שקופות לתצוגה? האם ניתן להסתפק במגירות מתחת לשולחן או שישנו צורך בארון ממש? וכמובן, כיצד הוא נכנס ומשתלב מבחינה עיצובית ודקורטיבית עם שאר האלמנטים בחלל.

רהיטים נוספים

מלבד רהיטים בסיסיים אלו יש לקחת בחשבון צרכים נוספים של המשרד. ריהוט לחדר המתנה יכלול בדרך כלל מקומות ישיבה, דלפק קבלה וכו’. לחדר מנוחה יהיו צרכים שונים מלחדר ישיבות. לכן יש למפות היטב את שימושי המשרד העתידיים ולפיכך את צרכי הריהוט שלו.

למידע נוסף מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם במהלך שעות הפעילות ועד יום עסקים אחד